دعای نرجس خاتون (علیها السلام) در ایوان سامرا

دعای نرجس خاتون (علیها السلام) در ایوان سامرا[1]

در تاریخ 25/10/1397 در ساختمانی که منسوب به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می­باشد و الآن نزدیک به 20 سال است که در آن کار علمی و فرهنگی می­ شود یکی از علما فعال اصفهان که از سادات می­ باشند برای حقیر فرمودند :

من تا 13 سال بعد از ازدواجم دارای فرزند نمی­شدم و در این مدت همسرم 5 مرتبه باردار شدند ، ولی بچه­ ها سقط می­ شدند .

در این مدت سختی­ های فراوانی کشیدیم . به اطبا و پزشکان حاذق مراجعه کردیم ولی هیچ فایده ­ای نداشت . تا اینکه در یک سفر زیارتی با جمع دوستان ابتدا در سوریه و سپس به مکه و مدینه مشرف شدیم . از اتفاق در مدینه با حضرت آیت الله رحمانی همدانی[2] هم اتاق شدم و در بین صحبت­ها ، مشکلم را برای ایشان بیان کردم .

ایشان یادداشت­ های کتاب « خصائص الثقلین » را در دستم دیدند فرمودند : اگر می ­خواهی مشکلت حل بشود ، ثواب این کتاب را که در حال تألیف آن هستی ، تقدیم به روح حضرت نرجس خاتون (علیها السلام) مادر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کن .

همان لحظه این مطلب را ، نیت کردم و اهداء نامه کتاب ، که در اول کتاب چاپ می­ شود نوشتم : هدیه به حضرت نرجس خاتون (علیها السلام) .  

وقتی از سفر حج برگشتم به شدت بیمار شدم . این کسالت چند ماه طول کشید . روزهای آخر بیماریم بود که در عالم رؤیا دیدم در ایوان حرم سامرا هستم و یک بانوی بسیار بزرگواری در ایوان ایستاده است ، با چهره ­ای که مهربانی در آن بسیار مشخص بود به ایشان گفتم: شما که هستید ؟

فرمودند: من نرجس خاتون مادر امام زمانم .

عرض حاجت کردم و گفتم: من سال­هاست بچه دار نمی­ شوم و فرزندانم همه سقط می­ شوند .

سپس ایشان دو زانو نشستند و دست­های خود را به دعا بلند کردند در حالی که اشک از چشمان مبارکشان می­ ریخت با مهربانی خاصی برای من دعا نمودند .

از خواب سرنوشت ساز بیدار شدم و همسرم را صدا زدم و گفتم : ان شاء الله با لطف حضرت نرجس خاتون (علیها السلام) به زودی بچه دار می ­شویم و از قضا چنین شد و همسرم در همان ماه باردار شد و این دفعه به سلامت دختری به دنیا آورد . و سال بعد دوباره همسرم به دختری دیگر ، باردار شد و الحمدلله سالم و متدینه هستند . من با دعای حضرت نرجس خاتون (علیها السلام) دو دختر دارم که یکی ازدواج کرده و دیگری در مقدمات ازدواج است .

**********

[1] . داستان به نقل از فاضل گرامی حجت الاسلام شیخ غلامحسین مجلسی .

[2] . معظم له از شاگردان آیت الله العظمی ملاعلی همدانی بودند که از حضور ایشان استفاده علمی و معنوی بسیاری برده بودند. ایشان سه جلد کتاب دربارۀ حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) و حضرت فاطمه اطهر (علیها السلام) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) تألیف نموده ­اند که خوشبختانه ترجمه نیز شده است :  1: عنوان صحیفة المؤمن الامام علی بن ابیطالب (علیهما السلام) ؛ 2: فاطمة بهجة قلب المصطفی (صلی الله علیه و آله) ؛ 3: الامام المجتبی مهجة قلب المصطفی (صلی الله علیه و آله) .