توسلات و کرامات ، مهدی آقابابایی

توسلات و کرامات

حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها
به همراه زیارت حضرت

به اهتمام : مهدی آقابابایی

شناسنامه کتاب:
نام کتاب: توسلات و کرامات حضرت نرجس خاتون  و زیارتنامه حضرت
به اهتمام : مهدی آقابابایی
انتشارات : نورالحیات
چاپ : اول ، ایام شعبانیه 1444قمری /زمستان 1401 شمسی
قطع: رقعی / 28 صفحه
شمارگان: 300 نسخه
شابک: 3-22-5985-622-978
قیمت: اهدایی

به مناسبت یادواره تجلیل از مقام والدۀ امام زمان  ،
حضرت نرجس خاتون علیها السلام

اهدا به
بانوی سامرا ، بانوی شرافت ، بانوی هجرت ، بانوی شکیبایی
بانوی فرزانه ، بانوی رازدار ، بانوی فرهیخته ، پرستاری عاشق
بانویی که نامش در لوح فاطمه زهرا  ثبت شده
خاتون عشق ، خاتون کنیزان ، خاتون دو سرا
صیقل ، سوسن ، ریحانه ، حدیثه ، مریم
سرور کنیزان ، بهترین کنیزان
شفیعۀ محشر ، عروس سامرا
بانوی نجابت و نیایش
والدۀ ماجدۀامام زمان علیه السلام
حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها.

 

 

فهرست
مقدمه 5
آیت الله العظمی آقای شیخ حسین وحید خراسانی مد ظله العالی 8
هر کس به هر قدر که برایش میسر است ... 8
آیت الله العظمی آقای شیخ جعفر سبحانی مد ظله العالی 9
کرامت حضرت نرجس  و زیارت عاشورا 9
آیت الله مجتهدی  10
داستان تشرف حاج محمد به نقل از مرحوم آیت الله ناصری  12
تشرف خادم حرم عسکریین  با توسل به نرجس خاتون و شفای سرطان 15
دستور توسل خاص به حضرت ولی عصر  و ثواب ان هدیۀ به حضرت نرجس خاتون  18
برآوره شدن حاجات با خواندن زیارت عاشورا و هدیه به حضرت نرجس خاتون  20
زيارت حضرت نرجس خاتون  22

 


مقدمه
انسان بايد براى رسيدن به مقام قرب الهى و گرفتن حاجت از وسايل استفاده نمايد:  « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في‏ سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون‏ ؛ اى كسانى كه ايمان آوردهايد! پرهيزگارى پيشه كنيد و وسيلهاى براى تقرب به خدا بجوييد و در راه او جهاد كنيد باشد كه رستگار شويد.»
توسل از ماده « وسل » به معنی تقرب جستن و یا چیزی که باعث تقرب به دیگری از روی علاقه و رغبت می‌شود ؛ می‌باشد .
 و توسل شامل شفاعت نیز می‌شود. «شفاعت» از ماده «شفع» به معنی ضمیمه کردن چیزی به همانند او است.
 و در مفهوم قرآنی ، شخص گناهکار به خاطر پاره‌ای از جنبه‌های مثبت (مانند: ایمان ، عمل صالح و ...) شباهتی با اولیاء الله پیدا میکند و آنها با کمکهای خود ، او را به سوی کمال سوق میدهند و از پیشگاه خداوند تقاضای عفو میکنند .
به عبارت دیگر می‌توان گفت : قرار گرفتن موجود قویتر و برتر در کنار موجود ضعیفتر و کمک نمودن به او در راه پیمودن مراتب کمال است .

توسل روح امید را افزایش داده ،روح یأس را کاهش داده و ایجاد رابطه معنوی با خدا و اولیاء الله و تحصیل رضایت خداوند و توجه به سلسله شافعان و ... را به وجود می‌آورد .

مقام شفاعت نرجس خاتون
حضرت نرجس ، بانوی نجابت و نیایش است ، که شمیم حضور او در سامرا ، پس از گذشت قرن‌ها، جان شیعیان شیفتۀ خاندان ولایت و امامت را طراوت می‌بخشد و در سایۀ این آفتاب روشن اجابت ، دل‌ها آرام و قرار می‌گیرد .
یکی‌ از فضیلت‌های‌ این‌ بانوی‌ بزرگوار ، مقام‌ شفاعت‌ اوست ‌. سید بن‌ طاووس‌ در زیارتنامه‌ای‌ که‌ برای‌ این‌ بانوی‌ ماجده‌ ذکر می‌کند می‌نویسد :
«و سودمند کن‌ مرا به‌ زیارت‌ آن‌ بانو و بر دوستی‌ و محبت‌ اوپایدار بدار مرا و از شفاعت‌ او و فرزندش‌ محروم‌ مفرما و مرا با او و فرزندش‌ محشور کن ‌.»
انسان‌های‌ کامل‌ و اولیا برجسته‌ الهی‌ ، به‌ اذن‌ خداوند متعال ‌، دارای‌ مقام‌ شفاعت‌ می‌شوند ، و این‌ مقامی‌ بس‌ عظیم‌ است ‌.
پاک‌بانوی‌ بیت‌ امامت‌ نیز از این‌ مقام‌ الهی‌ بهره‌ برده‌ و شافع‌ دوستداران‌ خود و فرزندش‌ می‌باشد . با نگاهی‌ گذرا به‌ شیوه‌های
‌ بزرگان‌ و اندیشمندان‌ دینی ‌، نقش‌ شفاعتی‌ ایشان‌ در دنیا را می‌توان دریافت‌ و شفاعت‌ آخرت‌ را به‌ زمان‌ دیگر واگذاشت ‌.
یکی از وسائل مهم و مجرّب ، توسل به مادر امام زمان  حضرت نرجس خاتون  میباشد . همانطور که بزرگان ما فرمودهاند :
« توسل به حضرت نرجس خاتون  سرعت وصول وصال در حاجت را دارد ».
یکی از بزرگان اهل خطابه میگوید :
« هنگامی که قصد کردی خواسته و حاجتت برآورده شود ، به واسطۀ مادران ائمه معصومین به آنان متوسل شو ، و مادرانشان را نزد آنان شفیع بگیر ؛ آیا ممکن است امامان معصوم  این شفاعت را رد کنند ؟»
در این کتاب ، توسلات ، کرامات ، و زیارت حضرت را آوردهایم. امیدواریم که مورد رضایت امام زمان و مادر غریبشان واقع گردد.
مهدی آقابابایی
رجب المرجب 1444 قمری
بهمن 1401 شمسی


راهنمایی های آیت اللّه العظمی آقای
شیخ حسین وحید خراسانی مد ظله العالی
ابواب رحمت خداوند متعال ، در شب نیمه شعبان بر روی بندگان باز است . امیدواریم با توسّل به حضرت ولی عصر  ، رحمت واسعه پروردگار، شامل حالمان شده و این بلا رفع گردد .
از آنجا که دعای دسته جمعی ، مورد تاکید و مقرون به استجابت است ، توصیه میشود ان شاءالله همگان در منازل و در جمع خانوده ، راس ساعت یازده شب نیمه شعبان ، دعای ” الهی عظم البلاء…” را خوانده و بعد از ان یک سوره حمد ، هدیه به حضرت نرجس خاتون  ، مادر گرامی حضرت صاحب الزمان ، نمایند .

هر کس به هر قدر که برایش میسر است ...
 در آستانه سال جدید و با توجه به مشکلات موجود در جامعه ، برای رفع مشکلات ، دو عمل ذیل را انجام دهند :
۱. در شب یا روز ۲۵ ماه رجب ، شهادت حضرت موسی بن جعفر  که مصادف با اولین روز سال جدید است، در منازل و در جمع خانواده، متوسل به باب الحوایج علیه السلام شوند و مصایب ان امام مظلوم را ذکر بنمایند.
۲. هر کس به هر قدر که برایش میسر است، قرآن کریم را تلاوت نماید و آن را به مادر بزرگوار امام زمان ارواحنافداه، حضرت نرجس خاتون هدیه نماید .

امید است که با این عمل، توجه و عنایت وجود مقدس حضرت ولی عصر  شامل حالمان گردد. ان شاءالله

آیت الله العظمی آقای شیخ جعفر سبحانی مد ظله العالی
برای ظهور حضرت دو کار را انجام دهید؛ یکی برای سلامتی ایشان صدقه بدهید و دیگری قران بخوانید و به مادر آن حضرت، نرجس خاتون  هدیه کنید تا حضرت را شاد کنید.

کرامت حضرت نرجس  و زیارت عاشورا
حکایتی که مرحوم آیة اللّٰه العظمی آقای حاج شيخ عبدالكريم حائری نقل کرده ، فرمودند :
من و آقای آقا میرزا علی آقا آقازاده میرزای شیرازی و آقا سید محمد سنگلجی در سامرا شب در پشت بام در خدمت مرحوم آقای میرزا محمد تقی شیرازی درس میخواندیم در اثناء درس ما ، استاد بزرگ ما مرحوم آقای آقاسیّد محمد فشارکی تشریف آورده در حالتی که آثار گرفتگی و انقباض در بشرهاش پیدا بود معلوم شد که این انقلاب و انقباض وی در اثر بروز وَباء بود در عراق که در آن اوقات خبرش منتشر شده بود فرمود : شما مرا مجتهد میدانید ؟ عرض کردیم : بلی . فرمود : عادل میدانید ؟ بلی . فرمود :
من به تمامی شیعیان سامرا از زن و مرد حکم میکنم كه هريك از ايشان يك فقره زيارت عاشورا نیابتاً از نرجس خاتون والدۀ ماجدۀ حضرت حجة  بخوانند و آن خاتون را نزد فرزند بزرگوارش شفیع قرار بدهند که آن حضرت پیش حضرت خداوند عالم شفاعت نماید تا خداوند شیعیان سامرا را از این بلا نجات دهد .
فرمود : همینکه این حکم صادر گردید و چون مقام مقام ترس و بیم بود همه شیعههای مقیم سامرا اطاعت نموده زیارت عاشورا را به همان قرار خواندند در نتیجۀ آن ، یک نفر شیعه در سامرا تلف نشد در حالتی که هر روز ، ده پانزده نفر از غیر شیعه تلف میشد.

آیت الله مجتهدی 
اگر امید داری که کسی دیگری دعایت را استجابت می‌کند ، دعایت مستجاب نمی‌شود . اگر می‌خواهی که دعایت مستجاب شود ؛ ببین در دلت اگر به هیچ کس امید نداری ، خدا را صدا بزنی ، خدا حاجتت را می‌دهد. توسل هم پیدا کنید مخصوصاً به (نرجس خاتون) که مادر ولی وقت  است . وقتی به پسرش بگوید که کسی به من متوسل شده ، پسر مجبور است به حرف مادرش گوش دهد .
آیت الله مجتهدی   در درس اخلاقشان فرمود :
بهترین وسیله رسیدن به خدا ، اهل بیت  هستند . چهل سال پیش ، من گرفتاری داشتم . یکی از اولیای خدا در (کربلا) به من فرمودند : به حضرت نرجس خاتون ، مادر امام زمان  متوسّل شوید. ایشان چون مادر ولی وقت ما هستند، به فرزندشان می فرمایند که : پسرم! این شخص به من متوسّل شده . خواستهاش را بده.
هزار صلوات یا یک ختم قران نذر ایشان کن تا گرفتاریت برطرف شود .
آقای الهی واعظ از قول بنده این مطلب را بر روی منبر نقل کرده بودند . شخصی پیش من آمد و گفت : آقا من این کار را کردم و فوراً حاجتم را گرفتم.
توسّل به حضرت نرجس خاتون   مادر امام زمان 
دو رکعت نماز حاجت بخوانید . بعد سیصد و سیزده مرتبه صلوات بفرستید و یک بار (سوره مبارکه انا فتحنا) را قرایت کنید و ثواب ان را به حضرت نرجس خاتون، مادر گرامی حضرت امام زمان  هدیه کنید .
آیت الله سیبویه ، (عموی مرحوم آیت الله میرزا احمد . آقای سیبویه واعظ ، در کربلا ساکن و صاحب رساله بودند . ایشان از اولیا بودند) روزی به من فرمودند :
در زمان ما ( عصر غیبت ) توسّل به حضرت نرجس خاتون  کارها را زودتر راه میاندازد؛ چرا که وقتی مادر به فرزند حرفی بزند ، فرزند مجبور است به حرف مادر گوش بدهد .
استاد مجتهدی  میفرمودند: 
من هر موقع کارم گیر میکند ، هزار صلوات نذر حضرت نرجس خاتون، مادر امام زمان  میکنم و کارم درست میشود .

داستان تشرف حاج محمد به نقل از مرحوم آیت الله ناصری 
مرحوم ایت الله ناصری  روزی در منبرشان فرمودند :
... توسلات خیلی اثر دارد . حضرت بقیة اللّه ـ روحی له الفداءـ عنایتی به مادرشان دارند . این را مکرر از بزرگان شنیدهام . مثلاً یک ختم قرآن برای حضرت نرجس خاتون  بخوان. به مسجد وارد می شوی ، دو رکعت نماز مستحبی بخوان و ثوابش را هدیه کن برای نرجس خاتون امام زمان  خوشحال میشوند . به یاد مادر حضرت بودن ، یک عنایتی است . یک محبتی است . عبادات ما که عبادت نیست ، پوک و پوچ است . از پوچ هم یک خرده آن طرفتر؛ لکن حضرت ، یک توجه دیگری دارد .
حاج محمد که از صلحا بود میگفت : مکه رفتم و اعمال حج که تمام شد ، یک روز گفتم یک عمره مفرده برای مادر امام زمان  انجام بدهم و از بی بی درخواست کنم که از فرزندشان بخواهد که من ، چهره ایشان را زیارت کنم . طواف و نماز و سَعی بین صفا و مروه را انجام دادم . سَعی بین صفا و مروه که تمام شد ، طواف نساء و نمازش را خواندم و دیگر بی حال شدم . حدود یک ساعت و نیم به اذان صبح بود . دیدم پنج شش نفر پشت مقام ابراهیم نشسته و یک ظرف خرما جلویشان گذاشتهاند . جمعیت هم همین طور که از مقام ابراهیم فاصله میگیرند ، از این ها هم فاصله می گیرند و اینها وسط نشسته و صحبت میکنند . یک اقایی هم آن بالا نشسته است که نمیشود چشم از او برداشت . خیلی فوقالعاده است و برای بقیه صحبت میکند . وقتی این اقا را دیدم ، زانوهایم شروع کرد به لرزیدن . خرماها بیشتر جلب توجهام کرد ؛ چون خیلی بی حال و خسته شده بودم . نشستم و تکیه دادم. آقا فرمود :
( این حاج محمد برای مادر من یک عمره انجام داده است و خسته شده است . چند تا از این خرماها را به او بدهید) .
 یک نفر فوراً بلند شد و بشقاب خرما را مقابل من آورد . من هم پنج شش تا برداشتم ؛ لکن به قدری خسته و بی حال بودم که دیگر توجهی به این حرف نداشتم . شروع کردم خوردن . دیدم دارند نگاه میکنند و تبسم میکنند .
بعد دو مرتبـه فرمود :
بله ؛ ایشان برای مادر من یک عمرهای انجام داد و به زحمت هم افتاد . خدا قبول میکند ؛ ان شاء الله.
یک دفعه نگاه کردم ، دیدم هیچ کس نیست . فوراً به خود آمدم . گفتم : اصلاً آرزویم همین بود که حضرت را ببینم و چقدر زود مستجاب شد . میگفت: به واسطه ان خرمایی که خوردم ، یک حالاتی برایم ایجاد شد .
توسلات را رها نکنید . رسیدی در مسجد ، قبل از این که بنشینی ، مسجد ، برگردنت حق دارد . همین طوری ننشین . هر مسجدی که رفتی ، دو رکعت نماز بخوان و بنشین . این حق مسجد است . وقتی این دو رکعت نماز را خواندی ، هدیه کن به محضر حضرت زهرا ، محضر حضرت نرجس خاتون ، ام البنین. نمازهای مستحبی را میتوانی به محضر این بزرگوارها هدیه کنی و ان شاءالله از عنایاتشان بهره مند می شوید .


تشرف خادم حرم عسکریین  با توسل به نرجس خاتون و شفای سرطان
آقای معاونیان در منبری در دهه محرم ۱۴۴۱ قمری ، در شهر کربلا ، چنین گفتند :
چندی پیش ، تشرفی در سامرا اتفاق افتاده است . جناب آقای شیخ سیف العائدی ، از آقایانِ فضلا و طلّابِ بسیار نزیه و بسیار خوش‌نفس که در سامرا ، امور فرهنگی را برعهده دارند ، ایشان برای من این تشرف را نقل کرد . بعداً ، در همین نیمه شعبان ، خدمت آیت الله سند ، استادمان ، بودیم در اصفهان .
ایشان فرمودند : چنین تشرفی را شنیدید ؟
گفتم : بله . شیخ سیف العائدی برای من نقل کرده است .
گفتند : من هم از شیخ سیف شیندم . اما رفتم سراغ آن کسی که خودش خدمت ولی‌عصر  رسیده است . از خود او سؤال کردم و خود او برای من گفت .
قصه این بوده است که یکی از خدّام حرمِ حضرات عسکریین ، در سامرا به نام سید عدنان این آقا، خانومش و خانواده‌اش در کوت زندگی می‌کردند . نزدیک مرز مهران . خودش خدمت افتخاری حرم حضرات عسکریین را داشته است .
خدمت افتخاری حرم
الان خدّامی هستند آنجا که زن و بچه‌شان مثلا در کربلا‌یند ، در نجف‌اند ، در کوت‌اند ، در جای دیگری هستند ، در بصره‌اند . اما می‌آیند بیست روز‌‌- بیست روز خدمت می‌کنند ، دو روز می‌روند از زن و بچه‌شان خبر بگیرند و برمی‌گردند .
این بندۀ خدا ، آقای سید عدنان ، خانومش سرطان می‌گیرد . می‌آید متوسل می‌شود به حضرت هادی جوابی دریافت نمی‌کند . به امام عسکری  که من خادم حرم شمایم . خبری نمی‌شود . به خود صاحب‌الامر ، صاحب‌ الدار ، خبری نمی‌شود .
واقعا چقدر خوب است که انسان به هوش باشد و بفهمد که از کجا باید وارد شد .
در دل دوست به هر حیله رهی باید کرد.
توسل به نرجس خاتون
آخرش به دلش می‌افتد ، می‌رود ، می‌چسبد به ضریح حضرت نرجس خاتون، مادر امام زمان، [عروس] حضرت زهرا  به حضرت نرجس خاتون  عرض می‌کند که :
بی‌بی! من خادم حرم شمایم . این‌جا جاروکشم . زنم سرطان گرفته است . خوب بروم به که غیر از شما بگویم ‌؟ اگر نوکر هر مشکلی دارد ، باید به اربابش بگوید . من هر چه به آقازاده ، امام زمان ، می‌گویم توجهی نمی‌فرمایند . به امام عسکری ، شوی شما می‌گویم ، خبری نیست. به امام هادی، خبری نیست . دستم به دامن شما . شما امر بفرمایید به آقازاده‌تان حجة بن الحسن که فکری به حال من بیچاره و سرطان زنم بکند .
ایشان ، سید هم هست ، به آیت الله سند گفته و آقای شیخ سیف العائدی هم برای من نقل کرده است. من از دو طریق دارم نقل می‌کنم .
گفته است از حرم که آمدم بیرون ، بعد از توسل به حضرت نرجس خاتون ، تا وارد ایوان شدم ، دیدم امام عصر تشریف آوردند .
یک جمله‌ای به این مضمون فرمودند که :
می‌دانی مرا از کجا کشاندی اینجا [که] رفتی به مادرم گفتی ؟ می‌دانی من چقدر گرفتاری دارم ؟ چقدر مشغولم ؟ هزاران هزار نفر در دنیا من را صدا می‌زنند. الان می‌دانی من از کجا آمده‌ام ؟
همراه ولی‌عصر
بعد گفته که حضرت روی یک سکویی نشستند توی صحن و ایوان . من هم در خدمتشان ایستاده بودم.  منتها از مهابت و عظمت حضرت ، بدنم خشک شده بود ، همین‌طور عرق می‌ریخت از سر و صورتم.  مثل چوب خشک شده بودم.
من که همین‌طور عرق می‌ریختم ، حضرت چند مرتبه با انگشت مبارکشان عرق را از پیشانی من گرفتند و دو سه بار پیشانی مرا بوسیدند .
بعد ، در خدمتشان رفتیم سرداب ، سرداب عبادت ، و مشغول عبادت شدند . جمله‌هایی دیگر حضرت فرمودند . مطالبی حضرت فرمودند که مطالب فراوانی است . دو ساعت تقریباً خدمت حضرت بوده است . بعد حضرت به او می‌فرمایند برو کوت . وقتی به کوت رسیدی ، من دو مرتبه می‌آیم و خانومت شفا پیدا می‌کند .
بعد از آن دو ساعت ، به کوت می‌رود ، و حضرت تشریف می‌آورند و خانومش شفا پیدا می‌کند .
خوش به حالت که زنت شفا پیدا کرده است . چون سخت است بر یک مرد که ببیند زن جوانش ، مثل شمع ، دارد آب می‌شود …

دستور توسل خاص به حضرت ولی عصر  و ثواب ان هدیۀ به حضرت نرجس خاتون 
جناب حجةالاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسین هاشمی نژاد نقل کردند :
روزی یکی از دوستان طلبهام برای حاجت بسیار مهمی به من مراجعه کرد و پس از بیان حاجتش تقاضا نمود تا با هم خدمت آقای مجتهدی برویم و از ایشان کمک بگیریم .
بنده که تشخیص دادم حاجت او واقعاً سرنوشت ساز است ، در خواستش را پذیرفتم و با هم به منزل آقای مجتهدی رفتیم .
ایشان با این که کسالت داشتند بزرگواری کردند و ما را پذیرفتند .
پس از این که قضیه را خدمتشان عرض کردیم ، به دوست طلبه‌ام فرمودند :
شما به مسجد جمکران مشرف شوید و نماز حضرت را بخوانید و ثوابش را به روح منوّرۀ مادر بزرگوارشان بی بی نرجس خاتون  هدیه کنید . و پس از پایان صلواتهایی که در سجده بعد از نماز گفته میشود ، رو به قبله بنشینید و سیصد و سیزده مرتبه « یا حجّة الله » بگویید . سپس به حضرت نرجس خاتون  عرض کنید : « شما به فرزند عزیزتان امام عصر  بگویید مشکل مرا رفع کنند .» چون احسان و اکرام والدین واجب است ، حتماً حضرت عنایت می‌فرمایند .
پس از این که بیانات حضرت آقای مجتهدی تمام شد ، از خدمتشان مرخص شدیم . عصر همان روز دوستم به مسجد جمکران مشرف شد و به همان صورت که آقای مجتهدی فرموده بودند اعمال را انجام داد .
او فردای آن روز به سراغم آمد و گفت : به عنایت آقا امام زمان  آن مشکل بزرگ ، به راحتی حل شد!
از آن زمان تاکنون حدود بیست سال میگذرد و بارها خودم و هر کس را که به این دستور و توسل واداشتهام ، به لطف حضرت ، حاجت‌روا دیدهام.
امید است در این عصر غیبت که زمان پریشانی و غم و ابتلاست ، دوستان امام زمان  با توسل به حضرتش مخصوصاً توسلی که حضرت آقای مجتهدی به آن امر فرمودند دردهای خویش را درمان کرده و خود را از مهلکه ها نجات دهند .

برآوره شدن حاجات با خواندن زیارت عاشورا و هدیه به حضرت نرجس خاتون 
يك بنده خدایى مىگويد : دو مرتبه مشكل مهمى براى من پيدا شد و با زيارت عاشورا بر طرف شد ، توسل اول : براى حقير سه مشكل مهم پيدا شده بود كه سخت مرا نارحت كرده بود .
1 . مبلغ دويست هزار تومان بابت خريد منزل بدهكار بودم كه نزديك نه سال طول كشيده شده بود و قدرت پرداخت آن را نداشتم.
2 . گرفتارى سخت ديگرى كه از بيان آن معذورم .
3 . از جهت امر معاش سخت در مضيقه بودم . اين سه گرفتارى عرصه را بر من تنگ كرده بود ، بعد از توسل به بى بى فاطمه معصومه   به خاطرم رسيد كه چهل روز زيارت عاشورا را بخوانم و ثوابش را به حضرت نرجس خاتون هديه نمايم كه آن حضرت نزد فرزندشان آقا امام زمان  شفاعت نموده كه اين سه گرفتارى بر طرف شود .
توسل را به اين طريق شروع كردم :
بعد از نماز صبح هر روز زيارت امين اللّه به قصد زيارت اميرالمؤمنين  و سپس زيارت عاشورا با صد لعن و صد سلام و سجده و دو ركعت نماز و بعد از آن دعاى معروف علقمه ، روز بيست و هفتم ، گرفتارى دوم به گونهاى خارق العاده بر طرف شد ، روز سى و هشتم شخصى از دوستان كه اجمالا از بدهكارى بنده خبر داشت پس از احوال پرسى ، بدون مقدمه مبلغ دويست هزار تومان كه مطابق با بدهكارى حقير بود به اينجانب داد و گفت : اين پول مال شما است بابت بدهكارى منزل ، بعد از اتمام چهل روز امر معاش به اندازه كفايت به گونهاى كه در مضيقه نباشم حل شد و الحمد للّه تا اين ساعت به مشكلى از جهت معاش برخورد نكردم .


زيارت حضرت نرجس خاتون 
سپس مادر امام قائم ، حضرت نرجس خاتون  را که قبر مطهرش پشت قبر منور مولاي‏مان امام عسکري است زيارت کن و بگو :
السَّلَامُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ  الصَّادِقِ الْأَمِينِ ، السَّلَامُ عَلَى مَوْلَانَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ، السَّلَامُ عَلَى الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِينَ ، اَلْحُجَجِ الْمَيَامِينِ ،
سلام بر رسول خدا - درود خدا بر او و آل او باد - که راستگو و امين بوده است ، سلام بر مولايمان اميرالمؤمنين ، سلام بر امامان پاک که حجت‏هاي برکت آفرين الهي هستند.
السَّلَامُ عَلَى وَالِدَةِ الْإِمَامِ ، وَ الْمُودَعَةِ أَسْرَارَ الْمَلِكِ الْعَلَّامِ ، وَ الْحَامِلَةِ لِأَشْرَفِ الْأَنَامِ ، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الصِّدِّيقَةُ الْمَرْضِيَّةُ ،
. سلام بر مادر امام، و کسي که اسرار خداوند بسيار دانا نزد او وديعه نهاده شد ، و او دربردارندۀ بهترين مخلوقات و ارزشمندترين آن‏ها بود . سلام بر تو اي داراي ايمان کامل و مقام خشنودي خدا
السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا شَبِيهَةَ أُمِّ مُوسَى ، وَ ابْنَةَ حَوَارِيِّ عِيسَى ، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا التَّقِيَّةُ النَّقِيَّةُ ، السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الرَّضِيَّةُ الْمَرْضِيَّةُ .
سلام بر تو اي شبيه مادر موسي ، و اي دختر يار مسيح  ، سلام بر تو اي با تقواي پاکيزه ، سلام بر تو اي آنکه خدا از تو راضي و تو از خدا راضي هستي .
السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْمَنْعُوتَةُ فِي الْإِنْجِيلِ ، الْمَخْطُوبَةُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ الْأَمِينِ ، وَ مَنْ‏ رَغِبَ‏ فِي‏ وُصْلَتِهَا مُحَمَّدٌ سَيِّدُ الْمُرْسَلِينَ ، وَ الْمُسْتَوْدَعَةُ أَسْرَارَ رَبِّ الْعَالَمِينَ ،
سلام بر تو اي کسي که در انجيل توصيف شده‏اي ، و خطبۀ عقدت را روح الأمين (جبرائيل) خواند ، و به اين وصلت و پيوند حضرت محمد  که سرور رسولان و فرستاده‏شدگان است مايل بود ، و اسرار پروردگار جهانيان به او سپرده شد ،
السَّلَامُ عَلَيْكِ وَ عَلَى آبَائِكِ الْحَوَارِيِّينَ ، السَّلَامُ عَلَيْكِ وَ عَلَى بَعْلِكِ وَ وَلَدِكِ ، السَّلَامُ عَلَيْكِ وَ عَلَى رُوحِكِ وَ بَدَنِكِ الطَّاهِرِ.
سلام بر تو و پدرانت که از حواريون و ياران حضرت عيسي بودند ، سلام بر تو و بر همسرت و فرزندت، سلام بر تو و بر روح و جسم پاکت .
أَشْهَدُ أَنَّكِ أَحْسَنْتِ الْكَفَالَةَ ، وَ أَدَّيْتِ الْأَمَانَةَ ، وَ اجْتَهَدْتِ فِي مَرْضَاةِ اللَّهِ، وَ صَبَرْتِ فِي ذَاتِ اللَّهِ ، وَ حَفِظْتِ سِرَّ اللَّهِ ، وَ حَمَلْتِ وَلِيَّ اللَّهِ ، وَ بَالَغْتِ فِي حِفْظِ حُجَّةِ اللَّهِ ، وَ رَغِبْتِ فِي وُصْلَةِ أَبْنَاءِ رَسُولِ اللَّهِ ، عَارِفَةً بِحَقِّهِمْ ، مُؤْمِنَةً بِصِدْقِهِمْ ، مُعْتَرِفَةً بِمَنْزِلَتِهِمْ ، مُسْتَبْصِرَةً بِأَمْرِهِمْ ، مُشْفِقَةً عَلَيْهِمْ ، مُؤْثِرَةً هَوَاهُم .
گواهي مي‏دهم که خوب سرپرستي و امانتداري نمودي ، و در راه رضاي خدا کوشش کردي و در راه او صبر پيشه کردي و پايداري نمودي ، و سر الهي را حفظ و نگهداري کردي ، و ولي خدا را حامله بودي و در نگهداري حجت خدا سعي تمام نمودي ، و در پيوند با فرزندان رسول خدا  راغب و مايل بودي ، در حالي که به حق ايشان عارف بودي و به راستي گفتارشان ايمان داشتي ، و به مقام و مرتبۀ آنان اعتراف داشتي و به امر ايشان آگاه بودي و نسبت به آنها مهربان و دلسوز بودي و خواستۀ آنان را بر خواستۀ خودت ترجيح مي‏دادي .
وَ أَشْهَدُ أَنَّكِ مَضَيْتِ عَلَى بَصِيرَةٍ مِنْ أَمْرِكِ ، مُقْتَدِيَةً بِالصَّالِحِينَ ، رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً ، تَقِيَّةً نَقِيَّةً زَكِيَّةً ، فَرَضِيَ اللَّهُ عَنْكِ وَ أَرْضَاكِ ، وَ جَعَلَ الْجَنَّةَ مَنْزِلَكِ وَ مَأْوَاكِ ، فَلَقَدْ أَوْلَاكِ مِنَ الْخَيْرَاتِ مَا أَوْلَاكِ ، وَ أَعْطَاكِ مِنَ الشَّرَفِ مَا بِهِ أَغْنَاكِ ، فَهَنَّأَكِ اللَّهُ بِمَا مَنَحَكِ مِنَ الْكَرَامَةِ وَ أَمْرَأَكِ .
و گواهي مي‏دهم که تو نسبت به کاري که اقدام کردي و انجام دادي بينش صحيح داشتي و به شايستگان اقتدا نمودي در حالي که فرمانبردار ، پسنديده ، با تقوا، خالص و پاکيزه بودي ، خداوند از تو خشنود و تو از خود خشنود بودي ، بهشت را منزل و جايگاه هميشگي تو قرار داد، و به راستي درباره‏ات احسان نمود چه احسان نيکويي ، و از شرافت و بزرگواري به تو آن قدر عطا کرد که بي‏نيازت نمود ، پس آنچه را خداوند به تو از کرامت و ارزشمندي بخشيده گوارايت باد .
ثُمَّ تَرْفَعُ رَأْسَكَ وَ تَقُولُ :
اللَّهُمَّ إِيَّاكَ اعْتَمَدْتُ ، وَ لِرِضَاكَ طَلَبْتُ ، وَ بِأَوْلِيَائِكَ إِلَيْكَ تَوَسَّلْتُ ، وَ عَلَى غُفْرَانِكَ وَ حِلْمِكَ اتَّكَلْتُ ، وَ بِكَ اعْتَصَمْتُ ، وَ بِقَبْرِ أُمِّ وَلِيِّكَ لُذْتُ ، فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ انْفَعْنِي بِزِيَارَتِهَا ، وَ ثَبِّتْنِي عَلَى مَحَبَّتِهَا، وَ لَا تَحْرِمْنِي شَفَاعَتَهَا وَ شَفَاعَةَ وَلَدِهَا ، وَ ارْزُقْنِي مُرَافَقَتَهَا ، وَ احْشُرْنِي مَعَهَا وَ مَعَ وَلَدِهَا كَمَا وَفَّقْتَنِي لِزِيَارَةِ وَلَدِهَا وَ زِيَارَتِهَا .
سپس سربلند کن و بگو :
خداوندا! به تو اعتماد نمودم ، و رضا و خشنودي تو را جويا گشتم ، و به واسطۀ اوليايت به درگاه تو توسل جستم ، و بر آمرزش و بردباريت تکيه کردم ، و به لطف تو چنگ زدم (تا محفوظ بمانم) و به مرقد پاک مادر وليت پناهنده شدم ، پس بر محمد و آل محمد درود فرست و مرا به زيارت اين بزرگوار بهره‏مند فرما و بر محبت و دوستي او ثابت بدار ، و از شفاعتش و شفاعت فرزند عزيزش محروم مگردان، همراهي با او را روزي من گردان ، و مرا با آن حضرت و فرزند بزرگوارش محشور فرما همان گونه که به زيارت فرزندش و به زيارت او موفق ساختي .
اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَوَجَّهُ إِلَيْكَ بِالْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِينَ وَ أَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ بِالْحُجَجِ الْمَيَامِينِ، مِنْ آلِ طه وَ يس ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبِينَ ، وَ أَنْ تَجْعَلَنِي مِنَ الْمُطْمَئِنِّينَ الْفَائِزِينَ ، الْفَرِحِينَ الْمُسْتَبْشِرِينَ ، الَّذِينَ‏ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ ، وَ اجْعَلْنِي مِمَّنْ قَبِلْتَ سَعْيَهُ ، وَ يَسَّرْتَ أَمْرَهُ، وَ كَشَفْتَ ضُرَّهُ وَ آمَنْتَ خَوْفَهُ .
خداوندا ! به وسيلۀ ائمۀ طاهرين  به تو روي آوردم و به حجت‏هاي فرخنده و بابرکت از آل طه و يس به درگاه تو توسل جستم که بر محمد و آل پاک او درود فرستي ، و مرا از اطمينان دارندگان و بهره‏مندان و شادمانان و بشارت داده‏شدگان که بيمي بر آن‏ها نيست و دچار غم و غصه نمي‏شوند قرار بده، و از کساني که تلاش آن‏ها را پذيرفتي ، و امر آنان را آسان گرداندي و بيچارگي و اندوهشان را برطرف کردي و ترس آن‏ها را به ايمني تبديل کردي قرار بده .
اللَّهُمَّ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ زِيَارَتِي إِيَّاهَا ، وَ ارْزُقْنِي الْعَوْدَ إِلَيْهَا أَبَداً مَا أَبْقَيْتَنِي ، وَ إِذَا تَوَفَّيْتَنِي فَاحْشُرْنِي فِي زُمْرَتِهَا ، وَ أَدْخِلْنِي فِي شَفَاعَةِ وَلَدَهَا وَ شَفَاعَتِهَا ، وَ اغْفِرْ لِي وَ لِوالِدَيَ‏ وَ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِناتِ ‏، وَ آتِنا فِي الدُّنْيا حَسَنَةً وَ فِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ ،
وَ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا سَادَاتِي وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ .‏
خداوندا ! به حق محمد و آل محمد بر محمد و آل او درود فرست ، و اين زيارت را آخرين زيارت من نسبت به اين بزرگوار قرار مده، و تا مادامي که مرا در اين جهان باقي داشته‏اي بازگشتن به سوي اين بانوي بزرگوار را روزي من گردان، و هنگامي که وفاتم فرا رسيد مرا در زمرۀ او محشور فرما، و مرا از شفاعت او و فرزند عزيزش بهره‏مند گردان ، و مرا و پدر و مادرم را و همۀ مردان و زنان مؤمن را بيامرز ، و در دنيا به ما خير و خوبي و در آخرت خير و خوبي مرحمت فرما ، و به رحمت گسترده‏ات ما را از عذاب دوزخ حفظ کن ، و سلام و درود و رحمت و برکات خداوند بر شما سروران من باد .